SĂ PUI CAPUL PE PERNĂ ȘI SĂ POȚI DORMI LINIȘTIT

(dialog cu ec. AUREL ȘENDRONI expert contabil și auditor financiar – Hunedoara)

FOTOGRAFIE SENDRONI.jpgPublicația noastră acordă o mare atenție și modului în care profesioniștii contabili își fructifică experiența acumulată în vederea furnizării de servicii cât mai complete clienților. În acest sens, ce puteți spune despre evoluția Dvs. profesională, inclusiv cea didactică, în raport cu dinamica exigențelor profesiei?

Răspuns: Din anul 1996 am început să conturez bazele unui nou capitol al vieții mele profesionale, devenind membru CECCAR. Am încercat multe până la acel moment și bineînțeles, zic eu, am reușit ca ceea ce fac, să fac cu dăruință, responsabilitate, profesionalism și etică. Am lăsat în urmă postul de director la o filială a unei bănci (bifând încă o reușită pe plan profesional) și începând în anul 2002 cu activități profesionale independente. Devenind membru CECCAR am zis să încerc să împărtășesc din experiențele mele profesionale și altora, așa am devenit unul dintre lectori ai filialei CECCAR Hunedoara. Din anul 2004 mă ocup și cu activitatea de audit financiar, devenind membru activ al CAFR.

Vă propunem să insistați asupra modului în care s-a constituit firma pe care o conduceți, asupra evoluției ei și a obiectivelor pe care vi le propuneți.

Răspuns: Cu foarte multă muncă, dorință de a face ceea ce fac, nu neaparat perfect, dar cât mai bine cu putință, învățând tot timpul și învățând să ascult. Principiile fundamentale care guvernează activitatea societății pe care o administrez privesc valorile individuale ale echipei mele: integritate, obiectivitate, competență profesională, confidențialitate, comportament profesional, respect față de normele tehnice și profesionale, respectând în acest sens normele tehnice și profesionale elaborate de IFAC, IASB, CECCAR, CARF și legislația relevantă în materie, principii pe care toți trebuie să le avem. Misiunea mea și a echipei mele este de a atinge performanță lucrând cu oameni și pentru oameni, prin gestionarea relațiilor bazate pe încredere și calitate în interesul tuturor.

Considerând că asemenea „povești de succes” prezintă un interes deosebit pentru cititorii noștri, vă rugăm să prezentați câteva „lecții de viață” cu valoare de generalizare.

Răspuns: Timpul în actualitate este cel mai mare dușman, timpul trebuie să ți-l organizezi, ca și mașinăriile tehnologice, creierul mai are nevoie de pauză. Din vasta mea experință menționez că sunt momente în care trebuie să iei decizii radicale, atât pentru firmă, cât și pentru liniștea mea profesională. Decizii pe care unii nu le înțeleg în acele momente tensionate, doar după ani de zile. Trebuie să fii cu un pas înaintea lor, să fii preventiv și cumpătat, astfel încât deciziile pe care le iei în momente de cumpănă, să nu se întoarcă împotriva ta, ci să pui capul pe pernă și să poți dormi liniștit, știind că ai luat cea mai bună decizie.

Tot pe linia interesului general, ar fi util de aflat prin ce modalități Filiala CECCAR Hunedoara ajută membrii, atât la nivel individual, cât și la nivel de firmă, să-și consolideze cunoștințele, să se adapteze la noile cerințe ale vieții economice și sociale din județ.

Răspuns: Oricare dintre membrii filialei CECCAR Hunedoara, când are nevoie de consiliere se poate adresa atât Președintelui CECCAR Hunedoara, cât și Directorului filialei, care împreună cu personalul din subordine dau dovadă de o mare responsabilitate și profesionalism în relațiile cu membrii. Printre altele, lunar este o întâlnire (fără taxă de participare) cu membrii CECCAR, prin care se aduc la cunoștință noutățile profesiei și au loc dezbateri referitoare la probleme/situații apărute.

Care este opinia Dvs. în legătură cu implicarea profesioniștilor contabili, membri ai Filialei Hunedoara, la dezbaterea și la aplicarea măsurilor menite să determine o mai puternică dezvoltare economico-socială în profil teritorial?

Răspuns: Este nevoie de corectitudine în relația cu clienții și colaboratorii, sârguință și mult profesionalism. Profesioniștii contabili trebuie să desfășosre în mod susținut o eficientă activitate de marketing în vederea promovării profesiei.

Și o ultimă întrebare: Care sunt planurile Dvs. personale?

Răspuns: Îmi doresc o dezvoltare durabilă, atât în plan personal, cât și profesional, menținerea pregătirii profesionale la nivelul cerințelor, standardelor profesionale și respectarea cu rigoare a legislației, astfel încât beneficiarii lucrărilor să fie mulțumiți de competența și profesionalismul activității mele.

 

Au consemnat:

Ioan Vlad

Georgeta-Ileana Cizmaș